ANAF a publicat un tutorial privind înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) a persoanelor juridice, persoanelor fizice sau a altor entități pe baza certificatului digital calificat.
Înregistrarea firmelor și a persoanelor juridice în Spațiul Privat Virtual (SPV) este obligatorie începând cu 1 martie 2022.
Potrivit OG nr.11/2021, începând cu 1 martie 2022 furnizarea de informații și documente între ANAF și contribuabili se va face exclusiv online, prin utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanță, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică – Spațiul Privat Virtual (SPV).
Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu dețin un astfel de certificat, pot cere înregistrarea pe baza de nume de utilizator şi parolă.
Potrivit ordonanței, în situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau alte documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.

